Wim Verboon is begonnen met racen op twee wielen. Van het brommerracen is hij overgestapt naar het rally rijden. Samen met Luuk Witmans is hij tot 1965 in de rallysport actief geweest. In 1964 heeft hij de "Miereneter" gebouwd. De "Miereneter" bestond uit een DKW-chassis met een tweetakt-motor. Door de speaker van Zandvoort kreeg deze racewagen de bijnaam de "Miereneter". Het model leek daarop. Zijn tweede racewagen bouwde hij in 1965 met Renault fusees en een Saab tweetakt motor . De carrosserie was gemaakt van polyester, voor die tijd zeer modern. Wim Verboon ging in 1968 racen in de Formule 850 van Henk de Zoete. De Formule Libre was uitgevoerd met een Fiat 850 motor. De Formule Libre is door Henk de Zoete en Henny Schouwink gebouwd. Henny Schouwink heeft later in de Formule 850 gereden. In 1967 en 1968 reed Wim Verboon ook in de Saab 93. De Saab 93 had een zelfontworpen uitlaatsysteem en een enorme carburateur. Met bijna 10.000 toeren en een open uitlaat was de Saab 93 over het hele circuit te horen. Door dat de motor met vochtig weer beter liep werd een watervernevelaar onder de motorkap gemonteerd. Eind 1969 bouwde hij zijn derde racewagen een Formule Ford 1600. De basis voor de Wiver was de Formule 3 Merlyn MK-10 van George Crenier. Voordat de Wiver af was is George Crenier overleden.
Testrit met de "Miereneter".
De "Miereneter", 1964. Tweede zelfbouw, 1965.
Zandvoort,1965. Formule 850.
Wim Verboon met succes in de Formule 850.
Foutje in de Gerlachbocht. Saab93, 1967-1968.
Wiver, 1970-1971.
Verboon & Verbaan hebben samen in de garage aan de Francois Maelonstraat te Den Haag een Formule Ford gebouwd. Hier onder kunt u het artikel lezen dat op 23 mei 1969 in het autoblad Autorevue heeft gestaan.
De Wiver in 1972 op het circuit van Zolder.
Nadat de Wiver was verkocht heeft Wim de Lotus 61M van Henny Schouwink gekocht. De lange Wim paste niet goed in de Lotus 61M en hij kocht een ander Lotus 61M en verlengde het chassis met ongeveer 10 cm. Dit werd de Kingsize Lotus 61M (zie Stad Den Haag).
Lotus 61M, 1973. Lotus 61M met brede wielen en verbrede neus.
Team van Veen in 1975. 1976.
Het Team van Veen bestond uit de rijders Wim Verboon en Govert de Jong.
Crossle 20F van Wim Verboon. Lotus 69 van Govert de Jong.
Achter in de pits.
Tijdens het bochtenwerk hingen we uit de cabine. De trailer stond op slicks.
Wim en Jim met hun vrouwen in de USA. De zelfgebouwde aanhanger met de Crossle 30F USA.
Wim Verboon en Jim Vermeulen zijn met de Crossle's 30F USA met een zelfgebouwde aanhanger naar America gegaan om daar een paar maanden te gaan racen. Nadat ze terug waren uit Amerika heeft Arie Luyendijk aan Wim en Jim gevraagd of het zinnig was om daar te gaan racen. Het resultaat is bekend.
Crossle 20F in1975. Op kop in Zolder, 1975.
Jaap, Arie en Wim, 1976. Crossle 30F, 1976.
Eind 1976 werd Crossle FF 2000 door Wim en Jim naar Nederland gehaald. Op een koude winterdag kon men kennis maken met de FF 2000 door een paar rondjes over het circuit te rijden. De FF 2000-klassse werd een succes in Nederland.
Zolder,1979 Wim in de Crossle van Gerard Verboon. Finalerace,1979.
Nivelles 1979. Briefing met Ed Zwart, Wim, Jim en Fred Spoor,1976
In 1980 is Wim Verboon gestopt met het autoracen.
Roberto Verboon, 1977. Een paar jaar later...... Crossle 31F van Roberto.
Jan Bart Broertjes intervieuwde Wim Verboon voor dit artikel in het blad Lotus Letters van juni 2005.